zondag 25 maart 2012

Het einde nadert...

Nog een paar dagen en dan is het weer voorbij. De tijd is omgevlogen.

Sinds de dag dat ik arriveerde is er veel gebeurd. Stapje voor stapje gaat de gezondheidszorg voor de moeders en kinderen vooruit.

Het is niet het meest makkelijke klimaat om in te werken. De reisthermometer die een van onze opvolgers heeft meegenomen geeft om elf uur ´s ochtends al 42 graden aan. In de middag loopt het op tot de 47 en ´s nachts is het nog steeds tegen de dertig graden. En dan moet de warmste periode nog gaan komen. Vanmorgen de laatste ronde langs de patiënten gemaakt. Het werk is overgedragen. De opvolgers gaan verder met het trainen van de verpleegkundigen en verloskundige en hopelijk zijn in een paar jaar de vrijwilligers van buiten Ethiopië overbodig.

Ik moet opschieten er wacht een uitgebreide lunch met aansluitend een koffieceremonie met al het personeel van het ziekenhuis. Een mooie afsluiting van een prachtige tijd in de Ethiopische woestijn.

Bedankt voor alle reacties en mailtjes, ik heb ervan genoten!

Wil je het werk van APDA steunen en/of meer lezen over hun werk klik op de link linksboven op deze pagina.

Tot snel ziens in Nederland!!

2 opmerkingen:

  1. Selam Daphne;

    Even reageren om te melden dat ik genoten heb van je berichtjes. Wij kennen de streek en er kwam veel herkenning voorbij. Knap om daar en in die hitte te werken.Ik hoop dat de mensen het geleerde in de praktijk brengen en dat inderdaad de vrijwilligers overbodig worden.

    Groeten;
    Ine Andreoli

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Daphne!

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Veel herkenning...
    Ik hoop dat je terug kijkt op een goede tijd en je alles goed af kunt sluiten. Wij kijken weer naar je uit hoor in het Ikazia!!

    Groetjes en tot snel!
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen